سوپرسل سازنده کلش آف کلنز اولین استودیوی بازی سازی آمریکای شمالی را افتتاح خواهد کرد
Wener در یک پست وبلاگ گفت: ایده این است که بازی هایی بسازید که ممکن است از سوپرسل انتظار نداشته باشید، از جمله بازی هایی که روی هر پلتفرمی اجرا می شوند، نه فقط دستگاه های تلفن همراه. سوپرسل مستقر در هلسینکی یکی از موارد نادر صنعت بازی های موبایلی بوده است، با موفقیت هایی مانند کلش آف کلنز، کلش رویال، هی دی، بوم بیچ و برول استارز. درآمد در سال 2020 به بیش از 1.48 میلیارد دلار رسید.
ونر در یک پست وبلاگی گفت که این شرکت از استعدادهای توسعه در آمریکای شمالی استفاده میکند، که «از دیرباز برای ایجاد تجربههای عالی و عمیق گیمپلی برای رایانههای شخصی و کنسولها شناخته شده است». و ترکیب آن با “فرهنگ تیمهای مستقل و رویکرد سوپرسل برای ساخت بازیهای عالی توسط بزرگترین مخاطبان برای سالها و سالها” ترکیب میشود.
بیشتر بخوانید :
او گفت: «اگر شما یک توسعهدهنده بازیهای جاهطلب هستید که میخواهید با ما به این سؤال پاسخ دهید و بازیهای شگفتانگیزی را در سرتاسر جهان اجرا کنید، باید صحبت کنیم. من سعی خواهم کرد توضیح دهم که فکر می کنیم چه چیزی می توانیم بسازیم، چرا باید این کار را اینجا انجام دهید، و به دنبال چه کسانی هستیم تا به ما بپیوندند.”
ونر تقریباً نه سال در سوپرسل بوده است و هشت سال را در مدیریت محصول در اکتیویژن گذرانده است. او مدیر محصول در Destiny بود و مدیر مدیریت برند جهانی Guitar Hero و DJ Hero بود.
بازی هایی که ممکن است از سوپرسل انتظار نداشته باشید
در 11 سال گذشته، بازی های سوپرسل بیش از پنج میلیارد بار دانلود شده است. ونر گفت که 250 میلیون بازیکن هر ماه بازی های این شرکت را انجام می دهند. هر یک از پنج بازی آن بیش از 1 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند و هر دو کلش آف کلنز و هی دی دهمین سالگرد خود را در سال 2022 جشن خواهند گرفت.
تا به امروز، کلش آف کلنز و کلش رویال با هم بیش از 10 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. Ilkka Paananen، مدیر عامل Supercell، نقل قول زیر را ارائه کرد:
بیش از 11 سال پیش، ما سوپرسل را با این باور تأسیس کردیم که بهترین افراد و تیم ها بهترین بازی ها را می سازند. هدف ما به سادگی این بود که بهترین مکان برای این تیم ها باشیم، مکانی که با استعدادترین بازی سازان جهان بتوانند بهترین کار حرفه ای خود را انجام دهند.
گسترش تیمهای سازنده بازیهای ما با یک استودیوی جدید در آمریکای شمالی یک لحظه بسیار هیجانانگیز در تاریخ سوپرسل است. سوپرسل همیشه یک شرکت فنلاندی با چشمانداز جهانی قوی بوده است و به همین دلیل است که میدانیم بازیسازی عالی به یک شهر یا کشور محدود نمیشود – میتواند از هر نقطهای در جهان باشد و با داشتن تیمهای بازی در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، ما میتوانیم تیمهای بیشتری را نسبت به قبل قادر کنیم تا بهترین بازیهای ممکن را بسازند.
من نمی توانم منتظر بمانم تا ببینم چگونه نوآوری و استعداد قاره آمریکا با فرهنگ مستقل Supercell ترکیب می شود تا انواع جدیدی از بازی ها را ایجاد کند که قبلاً هیچ کس ندیده است.

ونر گفت که این شرکت در حال یافتن بهترین استعدادها در آمریکای شمالی برای ایجاد آنچه در آینده در هر پلتفرمی است، نه فقط تلفن همراه، است.
ونر گفت: “ما می خواهیم بازی های جاه طلبانه ای بسازیم که بازیکنان ممکن است از سوپرسل انتظار نداشته باشند.” اگر رویای تصور مجدد یک تجربه بازی عمیق برای گسترده ترین مخاطبان ممکن در سراسر جهان را دارید، این می تواند فرصت مناسبی باشد. اگر یک ایده بازی در ته ذهن خود دارید، یعنی گیم پلی مورد علاقه خود را دوباره اختراع کنید تا چیزی کاملاً جدید بسازید، پس باید صحبت کنیم.”
ونر گفت که در سوپرسل، تیمهای بازی مستقل مالکیت کامل آنچه را که میسازند و چگونه آن را میسازند، دارند. هر تیم به عنوان یک “سلول” کوچک عمل می کند و شرکت اکنون بیش از 360 نفر دارد. این ممکن است بزرگ به نظر برسد، اما برای شرکتی با درآمد و سود زیاد، هنوز هم کوچک است. و به همین دلیل است که این شرکت فرصت های زیادی برای گسترش بیشتر یا سرمایه گذاری در استودیوهای بازی سازی دیگر دارد.
ونر گفت: «توسعهدهندگان شرکتهای دیگر ممکن است به مکانیسمهای کنترل، فرآیندهای چراغ سبز و نظارت اجرایی عادت داشته باشند. ما معتقدیم که مکانیسمهایی مانند این مالکیت را از تیمهای توسعه میگیرند، سرعت آنها را کاهش میدهند و مانع خلاقیت میشوند و در نتیجه بازیهای بدتری به وجود میآیند. بنابراین ما به این شکل کار نمی کنیم.»
او گفت که اگر یک تیم ایده ای برای یک گیم پلی منحصر به فرد یا سیستم پیشرفت داشته باشد، می تواند آن را امتحان کند. آنها می توانند یک مالکیت معنوی جدید ایجاد کنند یا از یک برند سوپرسل موجود استفاده کنند.
ونر گفت سوپرسل یک موسس و یک تیم اصلی پیدا خواهد کرد که حول آن موسس جمع می شوند و آن هسته استودیو خواهد بود.
ونر گفت: «ما به دنبال بنیانگذاران جاهطلبی هستیم که بتوانند تیمی را از ابتدا تشکیل دهند، ایدههایی برای بازی داشته باشند که برای توسعه آنها تلاش کردهاند، و با این تیم مانند یک استارتآپ در سوپرسل رفتار کنند.